سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا برادری که مادرت او را نزاده است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 دی 1 , ساعت 1:59 صبح

با انجام مراسم قرعه کشی فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا چهار نماینده فوتبال ایران رقبای خود را در مرحله گروهی مسابقات شناختند. در نگاه اول کار برخی از تیم ها در تقابل با رقبا آسان تر به نظر می رسد و کار برخی دشوار تر.

استقلال نماینده چهارم فوتبال ایران در صورت شکست دادن السد قطر و گذر از مرحله پلی آف با سه تیم الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان و التعاون عربستان روبرو خواهد شد. روی کاغذ شانس استقلال برای صعود از گروه A رقابت‌ها زیاد خواهد بود. بررسی دقیق تر رقبای احتمالی استقلال در مرحله گروهی نشان می دهد که آیا می‌توان شانس صعود آبی ها را از هم اکنون بالا دانست؟

ملاحظه شرایط رقبای استقلال در گروه A (در صورت شکست دادن السد و صعود) بیانگر نکات قابل توجهی خواهد بود.

الاهلی تیمی با پتانسیل قهرمانی آسیا
الاهلی با قاطعیت قهرمان لیگ امارات شد تا هم اکنون در گروه نخست مسابقات حاضر باشد. این تیم تحت هدایت کوزمین اولاریوی رومانیایی طی 26 دیدار فصل قبل به 21 پیروزی رسید در شرایطی که 60 گل به ثمر رساند تا بهترین خط حمله لیگ امارات را به خود اختصاص دهد. این در شرایطی بود که الاهلی با دریافت تنها 20 گل عنوان مستحکم ترین خط دفاعی فصل را نیز از آن خود کرد.

قابل تامل اینکه العین فینالیست لیگ اخیر قهرمانان آسیا در شرایطی با 57 امتیاز پس از الاهلی روی پله دوم فوتبال امارات قرار گرفت که 9 امتیاز کمتر از رقیب بدست آورده بود.



در تیمی که قهرمان امارات شد موسی سو سرشناس از فوتبال سنگال 13 گل زد تا بهترین مهاجم تیم کوزمین باشد. البته سو بعد از درخشش کنار الاهلی به ترکیه رفت تا در فصل جاری لیگ برتر این کشور طی 10 دیدار 4 گل برای تیم سرشناس فنرباغچه زده باشد.
&

http://members4.boardhost.com/ACFL/msg/1482243263.html
http://forum.monji12.com/members/3252/
http://forum.monji12.com/threads/26881/#post-163849
http://forum.monji12.com/posts/163849/
http://forum.talarearoos.com/user-behrang19--2058
http://behdari.com/User-nurse30
http://weheartit.com/arminreza
http://www.iransdp.ir/member.php?action=profile&uid=334
http://forum.jhbmi.ir/member.php?action=profile&uid=165
http://www.iransdp.ir/member.php?action=profile&uid=335


اما نیروی تهاجمی الاهلی همچنان حفظ شده است؛ نیرویی که با حضور چند چهره کارآمد برای ایجاد خطر روی دروازه رقبای آسیایی کافی به نظر می رسد.

لیما دوس سانتوز: این برزیلی فصل قبل 11 گل زد. مهاجم 33 ساله الاهلی همان کسی است که در فصل 13-2012 لیگ برتر پرتغال با پیراهن بنفیکا 20  گل زد تا دومین مهاجم لیگ پرتغال لقب بگیرد. لیما در فصل جاری لیگ امارات در 8 بازی و تنها 589 دقیقه زمان 6 گل به ثمر رسانده است.

اورتون ریبیرو: دیگر برزیلی تاثیرگذار الاهلی شماره 10 بر تن می کند. هافبک متفکر میانه میدان این تیم فصل پیش 9 پاس گل داد و 9 گل زد تا هم در جدول مردان پاس گل نفر دوم باشد و هم در ارنج اصلی الاهلی نقشی انکارناپذیر ایفا کند.

اورتون در لیگ قهرمانان آسیا هم 4 گل برای الاهلی به ثمر رساند تا کادر فنی استقلالی ها در صورت رسیدن به مرحله گروهی نگران مهار توانایی های او باشد.

آساموا جیان: این نام همواره در فوتبال آسیا به گوش خورده است. آساموا برای پر کرده جای خالی موسی سو سنگالی در فصل اخیر،جذب الاهلی شد. مهاجمی سرشناس با سابقه حضور در ساندرلند و اودینزه.

این غنایی 31 ساله که در فصل جاری فوتبال امارات با پیراهن شماره 3 برای الاهلی به زمین می آید، بعد از حضور موفق در العین امارات یک فصل و نیم راهی شانگهای SIPG شد اما بنا بر نیاز الاهلی به امارات بازگشت تا یکی از عناصر خطرناک تیم کوزمین در فاز تهاجمی باشد. جیان در فصل جاری برای الاهلی 274 دقیقه بازی کرده و 2 گل زده است.

واضح است که بعد از فینالیست شدن العین در فصل اخیر لیگ قهرمان آسیا می توان انتظار درخشش الاهلی را هم داشت. این تیم روی کاغذ پتانسیل قهرمانی آسیا را هم دارد.

 


<      1   2   3   4