سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نور و پرتوی است که خداوند در دلهای دوستانش می تاباند و بدان بر زبان آنان سخن می راند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 95 تیر 20 , ساعت 5:59 عصر

ظهر امروز کیرسان ایلیو مژینوف رئیس فدراسیون جهانی شطرنج به همراه پهلوان زاده رئیس فدراسیون که برای حضور در مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج مدارس آسیا به تهران سفر کرده است ضمن حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی ابراز داشت: شطرنج امروز در بین مردم کشور ایران جایگاه ویژه ای دارد و بدون تردید برگزاری رقابتهای شطرنج مدارس و حضور شما در تهران برای شرکت در مراسم افتتاحیه آن و دیدن این رقابتها،اهمیت توسعه شطرنج مدارس را در بین مسولان فدراسیون جهانی نشان می دهد.

وی ادامه داد:ما اعتقاد داریم راه رشد و توسعه ورزش در دنیا همین توجه به ورزش مدارس است و این مسیر درست فدراسیون جهانی را نشان می دهد، بخصوص که شطرنج در ایران علاقه‌مندان بسیاری دارد و شطرنج بازان ما در رده های سنی مختلف حضور خوبی در این رشته دارند و برنامه های فدراسیون شطرنج بخوبی در این زمینه با برنامه های فدراسیون جهانی همخوانی دارد.
هاشمی تصریح کرد: کشور ما با داشتن قهرمانان و امکانات خوب این آمادگی را دارد تا میزبان رقابتهای بزرگ جهانی باشد ولی انتظار داریم فدراسیون جهانی هم مساعدت ها و حمایتهای لازم را در بخش آموزش مربیان و داوان خوب و زحمتکش ما داشته باشد چرا که ایران در حال حاضر 10 استاد بزرگ شطرنج آقا دارد و در زمان نه چندان دور 5 نفر بر این تعداد اضافه خواهند شد و در بخش بانوان هم استاد بزرگ دارد. البته می دانیم تلاش بسیاری دارید تا شطرنج وارد المپیک شود و کمیته ملی المپیک از این موضوع حمایت خواهد کرد اما بدون تردید شطرنج می تواند وارد بازیهای ساحلی گردد و خوب است فدراسیون جهانی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.

همچنین شاهرخ شهنازی ضمن قدردانی از حمایتهای فدراسیون جهانی از فدراسیون شطرنج ایران تصریح کرد: بدون تردید شطرنج بسیاری از استاندارهای لازم برای ورود به بازیهای المپیک تابستانی را دارد ولی این امر نیاز به حمایت دیگر کشورها و برطرف کردن برخی مسائل آن را دارد.


وی تصریح کرد: ورود شطرنج به بازیهای المپیک زمستانی و سپس بازیهای تابستانی مسیر خوبی است ولی بدون شک برنامه ریزی خاصی را می طلبد چرا که ممکن است بقیه رشته های غیر زمستانی هم بخواهند به بهانه های مختلف وارد المپیک زمستانی شوند ولی به هر حال کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه ای از فدراسیون جهانی شطرنج خواهد داشت.

https://www.zillow.com/profile/javadxth/
http://myfolio.com/javadth
http://myfolio.com/abineseir
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204443
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204441
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204439
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204437
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204435
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204433
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204425
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204419
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124204417
http://www.cloob.com/u/abinehseir/124115057


در ادامه رئیس فدراسیون جهانی شطرنج ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران تصریح کرد: من برای چندمین بار است که به کشور زیبای ایران سفر می‌کنم و از این بابت بسیار خوشحالم و از حمایتهای کمیته ملی المپیک ایران از حضور شطرنج در المپیک تشکر می کنم و یکی از دلایل حضور و سفر ما به تهران هم همین امر بود.

او ادامه داد: فدراسیون جهانی شطرج در حال حاضر 187 عضو دارد و هر ساله  در جهان مسابقات مختلفی برگزار می‌شود و تقریبا بر اساس آمارهای موجود 600 میلیون نفر از مردم جهان ورزش شطرنج بازی کرده و به قوانین آن آشنایی دارند و تلاش ما اینست این آمار را به یک میلیارد نفر برسانیم.

رئیس فدراسیون جهانی گفت:ایران یکی از اعضای فعال فدراسیون جهانی است و بدون تردید درخواستهای شما را مورد نظر قرار خواهیم داد امام انتظار داریم شما هم از این رشته برای ورود به بازیهای المپیک حمایت کنید. حتی اگر نشد این رشته وارد بازیهای المپیک تابستانی شود در  نظر داریم با برنامه ریزی این رشته را وارد بازیهای المپیک زمستانی کنیم چرا که بر خلاف المپیک تابستانی، در المپیک زمستانی تعداد کشورهای حاضر در آن کم است و در این صورت می توانیم شانس خود را بیازماییم. البته پیشنهادات بسیار خوبی دادید و قطعا از آن در فدراسیون جهانی استفاده خواهیم برد.

 

در خاتمه از سوی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک به رسم یاد بود هدایایی به رئیس فدراسیون جهانی اهدا شد.
 

شنبه 95 تیر 19 , ساعت 5:45 عصر

روز گذشته تیم هرن‌فین هلند در دیداری دوستانه برابر اف.سی امن قرارگرفت که 5 بر یک برنده شد.

در این مسابقه رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ملی‌پوش و 27 ساله ایرانی، در نخستین بازی برای تیم جدیدش 2 گل زد.

وی که در سال‌های 2005 تا 2009 برای همین تیم بازی کرده، اظهار داشت: این که در میدان یکبار دیگر برای هرن‌فین حضور داشتم، واقعا فوق‌العاده بود. تیم تمرینات زیادی انجام داده بود که  واقعا کار زیبایی است. اما اکنون زمان مسابقات آزمایشی فرارسیده و برای من خیلی زیبا بود که بعد از چند ماه در زمین حضور داشته باشم.

او عملکردش را در زمین مقابل تیم حریف خوب ارزیابی کرد و افزود: اما هنوز خیلی موارد هست که باید بهبود یابند. به خصوص در مواقعی که صاحب توپ هستیم و باید بازی کنیم، باید خیلی تمیزتر و آرام‌تر کار را پیش ببریم. البته به هنگام از دست دادن توپ، به طور خودکار کیفیتی بهتر پیداکرده‌ایم. به هرحال بعد از 3 هفته کار تمرینی، می‌توان اکنون از عملکرد تیم رضایت داشت.

قوچان نژاد از این که در کنار بازیکنانی مثل سام لارسون و یونس نامیلی کار می‌کند،‌ عنوان کرد حس خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: هر چقدر که در کنار هم بهتر روی کارهای ترکیبی کارکنیم، مسلما به شرایط و حس بهتری می‌رسیم. اما بعد از این مدت تمرین، می‌توانیم راضی باشیم. من واقعا به تیمم اعتماد دارم.

http://www.thedenveregotist.com/members/javadth
http://www.thedenveregotist.com/members/abineseir
http://mednur.hk.edu.tw/community/viewtopic.php?CID=4&Topic_ID=1214
http://comunidad.proyectolatin.org/profile/javadxth/
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128523/marina-palace
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128524/sheraton-palace
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128525/hotel-nasional-armenia
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128526/dxbsir
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128527/mashhad
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128528/kishseir
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128529/qeshm
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128530/yuns-paradise
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128531/novintarabar
http://comunidad.proyectolatin.org/blog/view/128532/telegram-instagram
https://www.survio.com/survey/d/L9Y3F9B9H2S4T9J3B
https://www.survio.com/survey/d/K4Q8Q1U9M2T0R5X0S
https://www.survio.com/survey/d/K6R4E6T2Y5N3K5P1Q
https://www.survio.com/survey/d/R2Q6Q9T6J7W7F2L2G
https://www.survio.com/survey/d/Q4C8O1D7I5E1C4S7V
https://www.survio.com/survey/d/I7G5P5T0W6H3A8G6F
https://www.survio.com/survey/d/D1H2C5H8A8F9S7D1A
https://www.survio.com/survey/d/L9O9M9C8J4X7I4T2V
https://www.survio.com/survey/d/D5P1Q0S4D0I1I9K5U
https://www.survio.com/survey/d/A2F4R3P7R4D9G4W5C
https://www.union.ic.ac.uk/arts/artifact/connect/artists/javadth/

 

عملیات صندلی‌دار کردن طبقه دوم استادیوم آزادی اجرا شد و حدود 5 هزار صندلی در این طبقه نصب شد.

بر همین اساس پس از اینکه فیفا برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها الزام صندلی‌دار بودن ورزشگاه را مصوب و به فدراسیون کشورهای عضو ابلاغ کرد، این موضوع با توجه ویژه مسئولان وزارت ورزش، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و فدراسیون فوتبال قرار گرفته و مقرر شد تا برای بهره‌گیری از بیشترین هوادار، طبقه دوم ورزشگاه آزادی نیز صندلی‌دار شود.

بر همین اساس این طرح پس از بررسی‌ها اجرا و حدود 5 هزار صندلی نیز در این طبقه نصب شده است و پس از پایان کار، دو طبقه ورزشگاه با یکدیگر همشکل خواهد شد.

در حال حاضر فقط صندلی‌های سفید که حدود 5 هزار صندلی است، نصب شده و مابقی صندلی‌ها طی روزهای آینده نصب می‌شود تا به این ترتیب برای اولین بازی ایران در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه مقابل قطر که 11 شهریور برگزار می‌شود مشکلی برای حضور حداکثری تماشاگران در طبقه دوم وجود نداشته باشد.


<      1   2